Denný režim - plánovanie,zdravý spánok

Pridať novú tému   Zaslať odpoveď

Goto down

Denný režim - plánovanie,zdravý spánok Empty Denný režim - plánovanie,zdravý spánok

Odoslať  antifajny za Po 24 september 2018 - 9:45

Je dobré mať plán a ešte fajn ho dodržiavať a tím pádom sa ním riadiť!

Takto si môžeme naplánovat kopec vecí ktoré by nás mali naplnovať popri dôchodku bez pracovného pomeru,mať z nich radost,potešenie,úžitok jak pre seba tak aj pre okolie.
Začneme pekne ránom,niečim ako ranný rituaál napr.lieky,kava,cigareta,noviny a strecing ci kondicka.
Po tomto rituále by malo nasledovat naše hoby,koníček,poprípadne ine aktivity zamerane na
sebarozvoj a sebapoznanie (psychohygiena (hlava-psychika,duševná pohoda,zber vedomostí a spomienok)-naše know-how v podobe citania,studovania,opakovania poznámok))

ale aj aktivity zamerané na
sebazdokolovanie (zdravý životný štýl (telo,fyzika,pocit dokonalosti,zber skúseností a zážitkov)-vidieť a zažiť v podobe ne/spoločnských aktivít,akcí...))

Tak isto do rezimu patrí aj starostlivost o dom/byt a zahradu ako aj o domácnost a hygienu,tieto nutnosti sa dalej vetia na dalsie ukony.
Taktiež opomenúť dni lenivé v podobe nič nerobenia do ktoreho bych zaradil,lenošenie,TV,rádio,film,soc.siete,hry na pocitaci ci tablete.
Ak máme rodinu,teda zenu a deti ,tam taktiež patri nejaký ten časik obetovať a venovať sa im.

Je dobre si vsetky ukony,ktore chceme vykonavat,si spisat na papier a zostrojit tsi ako taky navod ako "žiť!".

Neni dobre si naplanovať veci na každy deň v onom týždni tak ,že budu mať pridelený čas-hodinu,deň,týždeň.
Lepsíe je pod seba si spísat všetky koníčky,hoby,ukony ktoré by sme chceli vykobavať podla "chuti",teda vôli chcieť,nikdy nerobiť veci na silu!Potom neskorej k tej onej veci dostavame odpor a vyhybame sa nej.
Ak si položime rano otazku co budem dnes robiť?tak si so spísaneho zoznamu vyberiem jeden ci dva úkony,max.tri,podla chuti!!!

Plány sú nato ,aby nás niekam naviedli nie doviedli!
Plány sú nato aby sa menili a upravovali a tím padom sa prispôsobovali našim "potrebám"

A čo z režimom popri práci?
Človek na dôchodku má zhruba 15 hod.volného času,kdež to pracujúci len 5 hod.
Z tých 5 hodin na seba, sa ukroja ešte dve hodiny na domácnosť,poprípadne dom/byt/záhrada a rodina,takto ostanu na pracujúceho 1h-3h na seba,ktore večšinou využíva na odpočinok a relax,ale verím ,že sú aj taký pracujúci,ktorí nelenošia po šichte a tvrdo na sebe pracujú,jak z pohladu sebarozvoja tak aj sebazdokolovania sa.

No a ako na zdravý spánok?
Je to práve o energii ktorú sme po cely deň tak rozdali k jednotlivim cinnostiam jak psychickým tak aj fyzickým,je pravda,že pri fyzickej námahe sa telo najviac unavuje nejakou tou cinnosťou,ale aj hlava má co do vycerpanovanosti povedat,napr.telo sa unavuje aj pri sedavej cinnosti a to pri používaní psychiky,
totiž je jedno ,ci pri spotrebuvaní energie použivame hlavu,telo alebo oboje,tak ci onak sa telo unaví a tahá nás to do postele,a o tomto je zdravý spanok!
ist do postele vyčerpaný s vyčerpanou energiou, ktoru sme pocas dna spotrebovali,telo sa dá do polohy uvolnenej a taktiež hlava moze byt spokojná,ked si položí otaázku,čo som dnes robil?ako bol užitočný?co zazil a kde bol?
Potom sa aj lepšie zaspava ci odpociva!

Príklady:
dost sachových hrácov opomína ,aky je,teda ,telo je unavene, z 3-5hodinoveho boja za sachovnicou sa citia byt totalne vycerpany a unavený.

taktiez opomenut studentov a ziakov jednotlivych skol,to sedenie za stolom v triede ma tiez co povedat do spotreby energie tela,student chodí domov unaveny a liha si na gauc odpocinut si aspon na polhodky ci hodky.
tu tiez vydiet ,ze i cinnost psychická ma co do cinenia s unavou tela,a vtedy mozeme pokojne bez starosti ist odist na spanok bez myslienky "ako spat a zaspat!!"


Naposledy upravil antifajny dňa Ut 11 december 2018 - 15:54, celkom upravené 1 krát.
antifajny
antifajny
OS Android Human
OS Android Human

Počet príspevkov : 189
Reputácia Reputácia : 28
Dátum registrácie : 18.07.2018
Vek : 40

Zdravotný stav
Diagnóza Diagnóza: F20.0 +
Súčasná medikácia Súčasná medikácia: Kventiax SR,Cisordinol,Depakine chrono,Stilnox

Zobrazit informácie o autorovi

Návrat hore Goto down

Denný režim - plánovanie,zdravý spánok Empty Re: Denný režim - plánovanie,zdravý spánok

Odoslať  kimi2028 za Po 24 september 2018 - 19:08

Veľmi pekne si to zhrnul. Ja by som len doplnil, že chodiť na prechádzky aspoň 2 hodiny denne (lepšie rozdeliť na 3-5) za každého počasia, nezabúdať ani na domáce cvičenie. Robiť si prestávky medzi činnosťami. Striedať si kondičné, pracovné niečo s rukami a so záujmovými vecami. Môže byť z toho napokon slušný režim. To ako si to praktizuje, tak je to len na ňom. Mám to tak, že rešpektujem aj určené hodiny a vtedy robím tie činností a zatiaľ mi to drží. Nemusel som nič prehadzovať, ako aj meniť. Čiže mám to veľmi dobre nastavené a funguje to. Už len určiť si nejaké tie životné ciele, to je pre mňa ťažšie ako dodržiavať denný režim.
kimi2028
kimi2028
V.I.P. Silver
V.I.P. Silver

Počet príspevkov : 816
Reputácia Reputácia : 228
Dátum registrácie : 13.02.2017

Zdravotný stav
Diagnóza Diagnóza: F20.0, F20.4
Súčasná medikácia Súčasná medikácia: Xeplion (depot), Akineton

Zobrazit informácie o autorovi

Návrat hore Goto down

Návrat hore


Pridať novú tému   Zaslať odpoveď
 
Povolenie tohoto fóra:
Môžete odpovedať na témy v tomto fóre.