Vhodné a nevhodné potraviny

Goto down

Vhodné a nevhodné potraviny Empty Vhodné a nevhodné potraviny

Odoslať  Hulk DF 365 za Št 11 august 2016 - 22:28

ahoj,
tak sa to poznasim sklbit strucne,

dospely clovek 80kg/vyska 170cm ma e.h./den 20-24 kcal na kazdy kg telesnej hmotnosti co robi cca.1760 kcal/den ako zakladna hodnota,
+ 30% pri sedavom zamestnani to robi cca. + 528 kcal,
+ 30%/+50% pri stredne narocnej fyzicjej aktivite co robi cca. + 704 kcal,
+ 50%/100% pri narocnej fyzickej aktivite to robi cca. + 1320 kcal
u zien to je inak ak ide o tehotnu + 300 kcal/den,ci dojciacu + 500 kcal/den,prirastok telesnej hmotnosti + 500 kcal/den

prikladam odkaz na vhodne a nevhodne potraviny potraviny:



dieta:


mala by byt v 5-6 upravenych chodoch za den,no ja preferujem iba tri, vypocitame si nasu energeticku hodnotu teda 22 kcal/den x 145kg s mojo pohladu = 3190 kcal/den pri sedavej aktivite + 957 kcal = 4147 kcal/den,pri mojej vyske je priemer 100kg = 2200 kcal/den + 30% pri sedavom zamestnani = 2860 kcal/den,cize rozdiel robi 1287 kcal/den,co stym?
no jednoducho tieto kalorie uberat,skrtat,vysadit ich z jedalnicka,ak sa vam chce kazdu potravinu vazit a prepocitavat na KJ/Kcal,radsej pomaly a vytrvalo,staci ked denne si ubereme z tichto kalorii -35% z jej hodnoty,efekt je asi taky ze za jeden tyzden schudnem o jeden kilogram/tyzden= - 5kg/mesiac,robim to tak,ze vecere na malom tanieri,polievky z 3/4 v miske,a ranajky dva chleby,

menej
tuku-cholesterol-mastnych kyselin,sacharidov a soli,menej priloh ako ryza ci zemiaky,
vysadil som-  
cervene maso,udeniny a zabijackove vyrobky a jedla,sacharidy,vajecne cestoviny a ine vajecne vyrobky a jedla,plno a polotucne mliecne vyrobky a jedla,mucne pšenične vyrobky a jedla,vyprazane jedla na slnecnicovom/repkovom oleji,sladku kavu,malinovky,

viacej
vitaminov,mineralov,vlakniny,strukoviny,kuracieho,rybacieho a sojoveho masa,olivovy olej alebo lanovy olej,semienok a byliniek
nasadil som-  
kura a rybu,sojove maso,ovocie a zeleninu,olivovy olej alebo lanovy olej,dochutene ovsene vlocky ako aj mysli a pod.z nizkym obsahom sacharidov,nevyvarove polievky,celozrnne alebo viaczrnne nevajecne cestoviny,co sa tyka omacok tak z nizkym obsahom tuku a cerveneho masa,nizkotucne mliecne vyrobky a jedla,celozrnne/viaczrnne/spaldove/otruby vyrobky a jedla ako mucne peciva,

rano
dva chleby s dietnou pomazankou a zeleninou,alebo mysli ci ovsene vlocky,zeleninovy salat,ci ovocny salat

obed

nevyvarova polievka bez chleba alebo rozku,mnozstvo asi polovicka polievky do misky,

vecer
dietna vecera,mnozstvo asi maly tanier namiesto velkeho,male prilohy

desiata-ovolvrant-2.vecera
snad ovocie a zelenina,salaty alebo ovsene vlocky ci musli popripadne nejaka doboska raz za tyzden,

Ranajky

Dietna pomazanka 3 recepty:
nizkotucny tvaroh,nastruhany nizkotucny sir,jedno uvarene vajicko,rybicky konzervovane/zelenina zeleniny vysmazena na cibule v olivovom/lanovom oleji
,alebo bez rybiciek a zeleniny,vsetko premiksovat,

Ovocny salat kombinacie:
Jablko,pomaranc,kiwi,banan,hrozno v jogurtovej omacke-nizkotucny biely jogurt s medom a bud vanilkou alebo skoricou,vlaske/lieskove orechy,vsetko zamiesat a uz len konzumovat,

Zeleninovy salat kombinacie:
Rajciny,paprika,farebna paprika,cibula alebo cibulka,cinska kapusta,brokolica,cesnak,salatova uhorka alebo nakladacka,bylinky
Korenie:
cukor,vegeta,drveny cesnak,ocot/stava z citrona,olivovy/lanovy olej,bylinky,semienka a bylinky atd...vsetko premiesat a uz len konzumovat

Ovsene vlocky/musli:
S nizkotucnym bielim jogurtom-medom a vanilkou/skoricou/kakaom

Desiata-ovolvrant-2.vecera

snad ovocie a zelenina,salaty alebo ovsene vlocky ci musli popripadne nejaka doboska raz za tyzden,

Obedy:

Nevyvarove polievky bez alebo s jednym chlebom ci rozkom
hrstkova,zeleninova,hrachova,fazulova,sosovicova,rajcinova,spenatova,brokolovicova,karfiolova,upraveny borst,
prilohy: ako semienka,bylinky aj ovsene vlocky,pohanka,bezvajecne spaldove alebo viac/celozrnne cestoviny

Vecere:

Kura/ryba/sojove maso/cestoviny/ovocie/zelenina,uberane prilohy,semienka a bylinky,recepty ma kazdy svoje,


Ja sa stravujem tak aby som mal maso tri-krat za tyzden,a ked sa prezerem tak na druhy den som na pomazanke/salatoch/ovsenych vlockach...

Male porcie masa a priloh maju za nasledok -1Kg za tyzden

_________________
Myseľ je môj nástroj (zmyslový vnem), ktorý používam iba Ja, poďla svojej vôle, akokoľvek chcem, keď ho potrebujem.
Hulk DF 365
Hulk DF 365
V.I.P. Silver
V.I.P. Silver

Počet príspevkov : 917
Reputácia Reputácia : 147
Dátum registrácie : 02.07.2016
Vek : 40
Bydlisko Bydlisko : Trnava

Zdravotný stav
Diagnóza Diagnóza: F20.0 - Paranoidná Schizofrénia, Arteriálna hypertenzia, Diabetes mellitus 2. typu (DM2T), Hypotyreoza
Súčasná medikácia Súčasná medikácia: Quetiapine Accord 300mg, Cisordinol 10mg, Depakine Crono 500mg, Stilnox 10mg, Indap 2.5mg, Prenessa 4mg, Bisocard 10mg, Siofor 1000mg, L-Thyroxin 100 Berlin-Chemie

Návrat hore Goto down

Návrat hore


 
Povolenie tohoto fóra:
Môžete odpovedať na témy v tomto fóre.