Schizofórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Dole

Hebefrénia

Goto down

  • Zaslať odpoveď

Hebefrénia Empty Hebefrénia

Odoslať  kordek14 Ne 22 november 2015 - 23:33

Dobrý večer, som tu nový a chcel by som sa s Vami podeliť o svoj príbeh a súčasne zistiť Vaše skúsenosti s diagnózou F20.1.
Mám 23 rokov,študujem na VŠ LF UK. Schizofrénia sa u mňa začala prejavovať v 16 rokoch. Prvý psychotický atak som mal pred približne 2 rokmi po prvom skúškovom období /všetky skúšky som spravil na 1. krát a na dobré známky Smile/. Myslím, že sa u mna začína rozvíjať chronická depresia /niektoré dni mám problém vstať z postele/ okrem toho mám poruchy krátkodobej pamäte a ďalšie príznaky vznikajúce v dôsledku poškodenia čelového laloku mozgu. Lekára nechcem vyhľadať z pochopiteľných dôvodov.
Chcem sa spýtať či poznáte niekoho s touto diagnózou keďže táto forma schizofrénie je považovaná za prognosticky najhoršiu s postupným vznikom ťažkej kvázi demencie /kognitívneho deficitu/. Zaujíma ma či viete ako sa tá choroba vyvíja v neskoršom období života a kedy môžem asi očakávať nástup tzv. demencie. Ďakujem.
kordek14
kordek14
Nový člen
Nový člen

Počet príspevkov : 1
Reputácia Reputácia : 0
Dátum registrácie : 22.11.2015

Zdravotný stav
Diagnóza Diagnóza:
Súčasná medikácia Súčasná medikácia:

hug0
sorry0

Návrat hore Goto down

  • Zaslať odpoveď

Hebefrénia Empty Re: Hebefrénia

Odoslať  Tuto Po 23 november 2015 - 0:46

Ahoj kordek,
blahoželám k úspechom v škole. Čo sa týka diagnózy, ešte nemusí byť celkom isté, že práve tú ktorú máš práve Ty. Aj tu na fóre sa môžeme stretnúť so zmenami označení rôznych typov v čase. 

Na druhej strane, možno robíš fundamentálnu chybu, že nenavštevuješ psychiatra. Lieky by celý proces minimálne spomalili. V súčasnej dobe sme tu viacerí, ktorý sme vyštudovali VŠ napriek chorobe a sám admin sa schizofréniou borí a pritom nielenže študuje VŠ, ale má aj plnohodnotné zamestnanie.